Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
2041441204   L'acompanyament artístic a les llars d'infants
2019-2020   Taller. Llar d'Infants
  
   11/2/2020 - 3/3/2020 (15 hores) de 17:30h a 20:00h
   CRP Ciutat de Badalona
   Av. Maresme, 192-212 (Badalona) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Badalona
  
  
  
Accessos   Veure plànol
  
Descripció i   Metodologia:   Formació en la que es reflexionarà sobre l'acompanyament de l'expressió artística a les llars d'infants.
  
Objectius   -Conscienciar als docents de la importància del naixement de l’expressió plàstica i
sobretot el llenguatge del dibuix dels infants 0-3 .
-Sensibilitzar cap a un acompanyament respectuós cap a les creacions i expressions
dels nens que potenciï el procés per sobre del resultat final.
-Oferir recursos tècnics a les mestres perquè les propostes d'expressió artística de
l'aula esdevenen provocatives, obertes i que fomentin el llenguatge expressiu del nen.
-Acostar l'art dels artistes a l'escola d'una manera fluida que obri la mirada als
acompanyants.
  
Continguts   MÒDUL 1
Com acompanyar el naixement i l'evolució del dibuix dels infants.
-Garantir el respecte cap al procés d'aprenentatge del llenguatge del dibuix
-Reflexionar sobre l’ús i exposició de les produccions.
-Oferir eines i tècniques que vagin més enllà del material escolar.
Continguts: etapes del dibuix, Lowelfeld , materials i suports de dibuix, el dibuix com a
llenguatge expressiu i com a digestió dels nens.

MÒDUL 2
La pintura i el color
- Obrir els horitzons de les propostes de les mestres.
-Nodrir els materials pictòrics l'aula.
- Aportar cultura i tècnica en l'espai d'una manera oberta i provocativa.
Continguts: teoria del color, suport, eina, material,treball vertical, treball horitzontal,
Stern i les seves propostes, punts de partida.

MÒDUL 3
La conquesta del Volum
- Obrir els horitzons a les propostes de les mestres.
-Nodrir de materials alternatius l'aula.
-Aportar cultura i tècnica en l'espai d'una manera oberta i provocativa.
Continguts: De les dues a les tres dimensions, el repte d'ocupar l'espai modelant, afegint,
buidant i construint, materials , masses i eines. Els materials de la naturalesa. Els
materials reciclats.

MÒDUL 4
Com es relaciona l'escola amb les produccions dels artistes.
- Retrobar-se amb l'art del quotidià, del carrer, el landart i la interdisciplinarietat.
-Connectar amb la vibració i el fer vibrar amb les propostes dels artistes reconeguts.
-Acostar als nens als museus des del joc .
Continguts: Els materials que envolten els nens a l'aula, a casa i a l'entorn, l'art del carrer,
els museus,els artistes, el land art, propostes interdisciplinàries, performance instal·lació i
acció
  
Formador/a   Glòria Vives Xiol
  
Avaluació   - Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa.
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% d'hores presencials.
Elaboració d'un projecte d'aula i aportació d'experiències.
  
Persones  destinatàries   Docents de llars d'infants
  
E-mail   crp-badalona@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimarts   11/02/2020   1730   2030 
 Sessió 2   dimarts   04/02/2020   -   - 
 Sessió 3   dimarts   18/02/2020   -   - 
 Sessió 4   dimarts   03/03/2020   1730   2030 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent